سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جوادی

حوزه/ امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه روحانیت سدی در برابر دستیابی دشمن به اهداف شومش است، گفت: دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی که روحانیت در جامعه حضور دارد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و لذا ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به روحانیت در جامعه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیت را سال‌هاست که در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی، امام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته همدان با اشاره به اینکه استکبار، اسلام و مکتب شیعه را بزرگترین دشمن خود می‌داند، اظهار داشت: در طول تاریخ دشمنان تمام تلاششان در ضربه زدن به شیعه‌گری بوده و هست و برای دست‌یابی به این هدف از هیچ اقدامی ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه با مشاهده تاریخ، می‌بینیم که دشمنان از جامعه مسلمانان سیلی‌های سختی را خورده‌اند و مطرح کرد: از مهم‌ترین راه‌ها و نقشه‌های دشمن در مقابله با اسلام، تغییر در باورها و اعتقادات دینی جامعه به خصوص در بین جوانان بوده و هست و به همین دلیل بیشترین تلاش خود را با استفاده از ابزارهای مختلف معطوف به این قشر کرده است.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه روحانیت سدی در برابر دستیابی دشمن به اهداف شومش است، گفت: دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی که روحانیت در جامعه حضور دارد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و لذا ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به روحانیت در جامعه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیت را سال‌هاست که در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: آیت‌الله میرزای شیرازی با فتوای خود کمر استکبار را شکست و حضرت امام(ره) با قیام بزرگ مردمی پایه‌های حکومت ستمگر شاهنشاهی را تخریب و آن را نابود کرد که این همان قدرت و توان روحانیت و پیوند ناگسستنی بین روحانیت و مردم است که دشمن از آن ترس دارد.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه جوانان ما باید با علما و بزرگان اسلام و خدمات و جانفشانی‌های آنان آشنا شوند، خاطر نشان کرد: نسل جوان باید بداند که دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب علمای دینی و بزرگان دین است و این وظیفه، امروز بر دوش خواص و بزرگان جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌ها در جامعه، یادآور شد: علمای ما در خط مقدم با تقدیم جان و مال خود در تمامی این سال‌ها از دین اسلام و مردم حمایت کردند، در حالی که دشمن به دنبال وارونه کردن این مسائل و ایجاد اختلاف در جامعه است.

دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در پای صندوق رای است

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به ثبت‌نام کاندیدهای ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات در اواخر خرداد ماه، یادآور شد: آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و البته انتخاب فرد اصلح است.

‌وی تصریح کرد: دشمن در عرصه انتخابات ساکت نمانده و از ماه‌های قبل با تمام توان به دنبال ایجاد یاس در بین مردم و کاهش حضور در پای صندوق رای است، اما او نمی‌داند که مردم ایران اسلامی اجازه رسیدن به این آرزو را به دشمن نخواهند داد و همانند میدان‌های گذشته این بار نیز با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و نظام خواهند زد.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه مردم باید به خوبی با ویژگی فرد اصلح آشنا باشند، خاطر نشان کرد: فرد اصلح کسی است که ضمن داشتن روحیه انقلابی و جهادی، توانایی حل مشکلات داخلی را با استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای جوان کشور داشته باشد.

اعلام آتش بس در جنگ فلسطین به معنای شکست رژیم صهیونیستی است

‌وی اعلام آتش بس در جنگ فلسطین را به معنای شکست رژیم صهیونیستی دانست و گفت: با وجود آنکه رژیم اشغالگر قدس هزاران میلیارد دلار بودجه نظامی را صرف جنگ کرد و هزاران بمب را بر سر مردم مظلوم فلسطین فرود آورد، اما جهانیان دیدند که در آخر خود مجبور به اعلام آتش‌بس یک طرفه شد.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: نه تنها در میدان جنگ اسرائیل شکست بدی از جریان مقاومت متحمل شد که اتحاد مردم آزادی خواه سراسر عالم، بر علیه تجاوزات اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین را هم باید شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی بدانیم.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha